lördag 5 oktober 2013

witheveryheartbeat.

Minnen känns overkliga.
Ord som sagts känns så långt borta.
Hjärtan som berörts befinner sig i en värld långt härifrån.
Jag tänker tillbaka på dig, försöker måla upp ditt ansikte, dina händer, dina ord, men det blir svart. Du är borta och inte ens mina fantasier vill samarbeta för att ta dig tillbaka.
Egentligen så mår jag bra här, ledsen över att du försvann, lättad över att du är borta.
Tänk att jag hamnat här, på en plats där mitt förflutna känns så främmande, som att det inte tillhör mig. Och tänk att jag sitter här och skriver ord om dig, du som inte betydde särskilt mycket.

Jag vet inte vem du är, jag vet inte vad du gör, men jag vet att du var här och du vilade ditt huvud på min kudde. Jag brukade betrakta dig när du sov och jag brukade krama kudden som luktade du.
Jag brukade stå bredvid dig under mörka nätter och se på stjärnorna.
Du brukade berätta historier som jag lyssnade till innan jag somnade i dina armar.
Alla dessa minnen är mina, jag vet det för dem talar till mig.
Men sakta försvinner röster som viskar hur du talade till min själ,
sakta försvinner du.
Och det är okej.

Inga kommentarer: