måndag 2 mars 2020

Mirror, mirror on the wall.

Ibland händer det att vi ser på en annan när vi försöker förstå oss själva.
Jag har träffat många människor som hjälpt mig i sökandet efter min väg här i livet.
Jag har alltid varit dessa människor tacksamma oavsett om dem lyft upp mig eller brutit ned mig.
För de har varit mina läromästare och mina vägvisare.
Stunden jag mötte dig visste jag inte ännu.
Jag visste inte om att du var där för att visa mig vägen.
Jag började fundera över om du kanske var mer än så när jag såg på dig.
Din rynkade panna påminde mig om år av hopp och förtvivlan.
Ditt leende tog mig till en plats där jag var bekymmerslös och fri.
Dina ord var poesi som jag lyssnade till med alla mina sinnen.
All tid vi spenderade tillsammans fick mig att tänka på dig när vi var ifrån varandra.
Jag började identifiera mig genom dig.
Efter en tid hade jag förlorat mig själv i bilden av allt du var. 
Genom dig trodde jag att jag förstod mig själv. 
Men sanningen var att jag gick förlorad i dig.
Och det tog mig år att hitta tillbaka.

Inga kommentarer: