onsdag 27 november 2013

tysta ord, vrålande själar.

Har du någonsin betraktat en sorg hos en människa som ditt hjärta älskar?
Idag betraktade jag hennes sorg. Jag ville skydda henne, dra hennes smärta ur henne och göra den till min egen. Jag babblade om livet och risker och jag hoppades på att hon skulle känna sig en aning bättre. Jag visste att det inte skulle funka.
Med ett sorgset hjärta och massor av kärlek till henne så gick jag därifrån. Tom på ord. Skamsen över att jag inte kunde rädda henne. Livet är så, vi smärtar och vi skrattar. Vi hatar och vi älskar. Varje dag är en ny kamp. Vi kämpar för att inte tappa vår tro om allt som betyder något. Vi kämpar för att möta ännu en ny dag. Vi kämpar för oss själva och ibland för andra. Vi kämpar tillsammans och ensamma. Vi bara kämpar. Och varje dag överraskar livet oss. Det vi inte förstod idag kommer vi att förstå imorgon.
Till henne som mitt hjärta älskar vill jag säga;
gråt min kära. Gråt tills dina tårar blir till blod. Det du inte förstod idag kommer du att förstå imorgon. Din smärta äter på ditt hjärta och lämnar dig en mindre plats till att älska. Så gråt tills du inga tårar har. För kärleken förtjänar du.

Inga kommentarer: