måndag 8 april 2013

Jag är också en produkt av detta samhälle.

Jag har sårat och jag har blivit sårad.
Jag har försökt få vissa att förlåta mig.
Jag har förlåtit vissa.
Jag har förgäves försökt hitta mig själv inom allt utanför mig själv.
Jag har vunnit och jag har förlorat.
Jag har känt lycka och jag har känt sorg.
Ibland har jag gråtit i min ensamhet.
Ibland har jag skrattat i min ensamhet.
Ibland har jag bara känt mig oerhört ensam i min ensamhet.
Jag har sökt lyckan.
Jag har sökt svar.
Jag har sökt kärleken.
Jag har använt alkohol som ett bedövningsmedel.
Jag har varit beroende av bekräftelse.
Jag har blivit sviken av vänner.
Jag har svikit vänner.
Jag har varit omedveten om mina brister.
Jag har fallit.
Jag har rest mig.

1 kommentar:

linda sa...

Oh har vi inte alla suttit i dessa positioner. Förbannande liv som tar oss dit vi inte vill vara ibland och försätter oss i situationer som vi inte vill befinna oss i!