söndag 24 februari 2013

Naturens lagar är hjärtats lagar.

Och jag har lovat mig själv att aldrig stanna i något bara för att det en gång kändes rätt.
Vi är alla en del av naturen och vi ska aldrig glömma att allt är föränderligt.

Vi alla försöker bara skapa en trygghet i tillvaron. Något som vi kan kalla för vårt.
Men om något skulle förstöra den trygghet som vi i hela vårt liv byggt upp så skulle hela vår värld rasa samman. Vill jag fästa mig vid den hopplösa dröm om att saker inte förändras?

Jag är inte den jag var igår, och imorgon kommer jag inte heller att vara den jag är idag.
När jag accepterar det faktum att ingenting förblir detsamma så kommer jag att kunna skapa en balans.
En balans som jag i mina desperata försök till att hitta bara hamnat ännu längre ifrån.

Naturens lagar är hjärtats lagar, dem kan vi inte styra över.
Vi kan bara ställa oss över våra egon och se världen så som den är, och inte så som vi vill att den ska vara.


Inga kommentarer: