söndag 24 februari 2013

Vi är alla själar av universum.

Det pågår en kamp. Den har pågått genom alla tider, men den har uppenbarat sig i olika former och denna gång i formen av en fientlighet mot människor som mitt hjärta älskar. Mot människor som delar mitt blod.
Det pågår en kamp mot världens muslimer. 
Och kanske har du hört det förr, kanske väljer du nu att sluta läsa. Kanske har denna kamp redan slukat ditt hjärta.

Jag lovar dig att det okända inte är så läskigt som du tror. Håll min hand så ska jag berätta.
Jag ska berätta om alla dem människor som mitt hjärta älskar. För det är dem vackraste människor jag vet.

Det pågår ett krig mot världens muslimer.
Vi blundar medan människor får sina mänskliga rättigheter bestulna. Vi har sett det så länge så att vi har blivit vana.
Islam har blivit till en symbol för våld, och muslimerna är dem som faller offer för en värld som slutat tänka.

Vi är alla själar av universum, och det är dags att vi handlar därefter.
Vi må komma från olika länder och kulturer, vi må dyrka olika gudar, tro på olika krafter. Men själens språk är detsamma. Vi smärtar alla på samma sätt. Vi ler på samma sätt. Vi älskar på samma sätt. 

Vi är själar av universum. Stå upp för din broder och syster, vänd aldrig ryggen till.


1 kommentar:

linda sa...

Vad vacker skrivet Samira. Må denna kamp ta slut någon gång. vi alla är ju börder och systrar i slutändan. Inte fiender!