söndag 17 maj 2015

when the devil wants to dance with you, you better say never, because a dance with the devil might last you forever.



















Jag dansar med mitt ego ikväll,
Dansar med till takten men ändå ur balans,
Ögonen är vidöppna men hjärtat befinner sig i trans.
Medvetna val separerar mig från kontakten med min själ,
Jag försöker att vara närvarande men jag är så långt ifrån här,
Försöker att ta ansvar men jag dansar förnekelsens dans,
Det var mitt tomrum som bad mig om en chans,
Mitt svar blev denna djävulska romans.
Lösningarna blir alltid temporära,
Jag lagar hål med hjälp av egots lära.
Springer ifrån min själ ännu en gång,
Och jag kysser dig.
Jag förlorar mig. 
Jag dansar med mitt ego ikväll, 
Det får bära eller brista,
Men den här dansen blir min sista.

Inga kommentarer: